فراگيري با تاخير نشانه هاي زبان امريكايي

تست بهتر  فرضيه ي دوره ي بحراني به وسيله ي اشخاصي كه  تجربهي اوليه ي نرمال دارند  جز براي  اينكه محروم براي ارايه ي زبان بودند.اين وضيعت كه خيلي بجه ها ناشنوا از والدين شنوا به دنيا امده اند. اين بچه ها هيچ درونداد زباني در خانه ندارند  زيرا انها  زباني را كه خانواده انها  صحبت مي كنند را نمي شنوند  و والدين انها نشانه ي زبان را نمي دانند . همچنين والدين  اغلب از يادگيري نشانه ها براي ارتباط با بچه ها يشان  نا اميد شده اند . ما اين را دوباره در فصل 10 بحث خواهيم كرد. وقتي ما فراگيري زبان را در بچه هاي كه  ناشنوا هستند، بحث كرديم بيشتر بيشتر انها به عنوان  ناشنواي شنيداري  ناميده شده اند،وقتي كه انها ديكر بچه هاي ناشنوا را ملاقات ميكنند در معرض نشانه هاي زبان قرار ميگيرند.ديگر بچه هاي ناشنوا ، بعضي كه والدين ناشنوا دارند  و از كودكي در معرض نشانه هاي زبان قرار گرفته اند .مقايسه ي فراگيري زبان اشاره  كودكاني كه از كودكي نشانه ي زبان را ياد گرفته اند  با ان بچه هايي كه  اول در معرض  با ان قرار گرفته اند بعد از ان در بچگي و بلوغ تست هاي مناسب( خوب) فرضيه ي دوره حساس را تهيه كردند. اگر مغز جوان در فراگيري زباتن بهتر است اشخاص ناشنوا كه ديرتر  به بدست اوردن  نشانه زبان اقدام كردند. نسبت به كساني كه ان را در كودكي كمتر  ماهرانه بدست اوردند.نيوپرت(1990)مهارت نشانه هاي زبان ناشنوايان بزرگسال كساني كه در سن 35 تا 70ئ محدودند را مطالعه مي كند. كساني كه زبان نشانه ي امريكايي  در ارتباط  روزانه شان استفاده مي كنند كسي كه تاكنون بيشتر از 30 سال انجام داده ( استفاده كرده) بعضي از اين بزرگسالان  زبان نشانه امريكايي را در هنگام كودكي از والدين ناشنوايان به دست اوردند.بعضي از انها  اول در معرض نشنهي زبان امريكايي قرار ميگيرند وقتي كه انها  به يك مدرسه براي  ناشنوا ها بين سن 4تا 6 سالگي  بعضي تنها بعد از 12 سالگي وقتي به عنوان  يك نوجوان به مدرسه  وارد شدند  يا بعدا وقتي انها دوست پيدا كردند  يابا يكي از همان مدرسه  ازدواج مي كنند در معرض قرار ميگيرند. نيوپورت  يك مركز درك را  و تست هاي توليدي  به خوبي براي ارزيابي  ناشنوايان بالغ  به گرامر زبان نشانه امريكايي تسلط داشته را اداره كرد. او فهميد كه بزرگسالان كساني كه  اول بعد از دوره بچگي زود هنگام  در معرض نشان زبان امريكايي قرار گرفتند حتي بعد از 30 سال استفاده هر روزه  به خوبي كساني كه ار كودكي در معرض زبان قرار گرفته اند  انجام نميدهند. ديگرمطالعه ها به طور مشابه فهوچميدند كه يادگيرنده هاي زود هنگام نشانه ها  مهارت بيشتري را نسبت  به يادگيرنده هاي  با تاخير استخراج مي كنند  را بدست  مي اورند.

منبع:
https://tehransafir.com/%D8%B3%D9%85%D8%B9%DA%A9-%D9%88%DB%8C%D8%AF%DA%A9%D8%B3/

مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : زبان ,ناشنوا ,معرض ,كودكي ,كساني ,فراگيري ,زبان نشانه ,قرار ميگيرند ,قرار گرفته ,زبان قرار ,زبان امريكايي ,زبان نشانه امريكايي
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

مشاوره تبلیغات و بازاریابی نوشته های سنجاق قفلی شعرو ترانه مقالات و سخنرانی های دکتر بهیار سلیمانی فروشگاه اینترنتی آپو دانلود تجهیزات دندانپزشکی دبستان بعثت نافچ نوشته های مجتبی شاکر #هلیکوپتر #خیاط_آنلاین